torsdag 6 september 2012

Vilse i Vietnam

Tillslut gav magknipet med sig för stackars Madde och vi gav oss ännu en gång ut på de livsfarliga gatorna. Jag kommer få en hjärtattack innan vi kommer härifrån!! Men det är ändå sjukt hur fort man vänjer sig vid den galna trafiken.

Vi gjorde en avstickare in på en stor marknad där dom hade i princip allt. Sjukt fina smycken, skor, väskor mm. Vi köpte varsitt armband och en berlock för totalt cirka 30 kr. Stört!

Sedan gick vi och åt och drack en efterlängtat milkshake. Jag drack med oreo, NAM!!

Efter det gick vi till ett tempel där det "bodde" en sköldpadda som hade varit en hund (eller nåt sånt). Massor av folk som lämnade gåvor där inne. Gick även på den äckligaste toalett jag någonsin gått på, fyfan..

Vi har även varit ute på villovägar! Fick tips om en restaurang en bit härifrån. Så som han i receptionen beskrev det så verkade det inte alls svårt att hitta, men tror ni vi hittade? Nä..
Efter cirka 30 min sökande på mörka gator och gränder gav vi upp och tog första bästa innan vi gick tillbaks till hotellet (som visade sig bara vara 5 min bort..).

Nu sitter vi och väntar på att klockan ska bli nio för då ska vi på massage. En timme för 50 kr! Woopwoop!





















Just det, jag har skaffat skype nu, elongran heter jag där!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar