fredag 7 september 2012

Hanoi dag 3

Så jäkla sjukt att vi åker till Hoi An i morgon redan!

Idag har vi haft fullt upp hela dagen! Först tog vi taxi till History of Army, men så visade det sig att det var stängt... Då stoppade vi en ny taxi och bad honom att köra oss till närmaste museum som vi hade på kartan och då körde han oss till ett café..... Så han fick en ny chans och efter massa kringelkrokar kom vi fram till Hanois historiska museum.
Var inte sådär jättespännande men eftersom det ösregnade så kändes det som ett bra val.

När vi kom ut så regnade det fortfarande så vi tog på oss våra regnjackor och traskade iväg för att hitta några cafeér som vi sett efter vägen.
Efter 30 min så gav vi upp och tog en ny taxi och bad honom att köra oss tills vi sa stopp.

Vi hittade en jättemysig restaurang där det mest var Vietnameser och jag beställde den starkaste soppan jag ätit i hela mitt liv. Petade ut ungefär 80 % av innehållet för det gick inte att äta...




Sedan gick vi i några timmar i ett turiststråk och fyndade bland annat två kepsar, ett par converse, solglasögon och två djur.

Det här gick på cirka 150-200 kr!

Vi har även hunnit med att dricka iste, smoothie och ätit middag på en mysig restaurang vid sjön.
På vägen hem från restaurangen var det marknad med stora skyltar där det stod "Walking street" men ÄNDÅ kör de jäkla mopparna bakom en och tutar....!!!! Blir GALEN alltså!!!!!!!

Förutom trafiken (Stockholm - släng dig i väggen) så gillar jag Hanoi! De som kan engelska är jättetrevliga och de andra är nog bara blyga. Det är så skönt också att ingen springer efter och ropar som det kan vara i tex Turkiet. Här är det nästan tvärtom!




Mysig frukost va???














Haha just det. Vi fick besök igår en en kackelacka igår... Madde och jag hoppade upp i sängarna och sedan sprang hon ner till receptionen (där de låg och sov haha) och bad dom ta bort den. Han krossade den med foten och tog ut den. Dagens hjälte!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar