söndag 16 september 2012

The floating market

Idag var vi uppe med tuppen för att åka på en dagstur till The floating market som ligger 11 mil från Saigon. Det tog lite mer än tre timmar med världens skrammligaste och obekvämaste buss..

Väl framme så fick vi se marknaden, se hur de gör rispapper, provsmaka lite olika godis (svingott!!!), pröva på ett te med aminosyror och sist men inte minst, smaka snakewine. Jag kan nog säga att det är det äckligaste jag smakat i hela mitt liv!! Smakade som en blandning av sjukt äcklig whisky, HB och en gnutta gift + massa alkohol.

Efter det åkte vi lite båt och åt en riktigt äcklig lunch. Och vet ni va! Sedan fick vi hålla i en pytonorm!!!! SVINLÄSKIGT! Har ingen bild på det, men Madde har så jag får visa sen!! FY!

Efter att ha tagit oss tillbaka till Saigon igen (var mer än en gång vi trodde att vi skulle krocka, ingen här förljer trafikreglerna!!) så åt vi middag på hotellet och snart ska vi ut och träffa några engelskmän som vi träffade igår när vi drack en tre öl.





Det här drack vi av, kan ni fatta????


Ormen vi höll....




En sån här båt fick jag ro tills jag rodde in hela båten i vassen och slog hon som skulle ro den i huvudet med åran....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar