måndag 24 september 2012

Lombok island

Oj nu vet jag inte riktigt vart jag ska börja.. Har så jäkla kul här att jag inte orkar sätta mig vid datorn (+ att internet är svinsegt). Alla människor är så jääääävla roliga och trevliga, allt är bara svinkul!! Längtar inte hem minsta lilla!!

Blev ingen surfing eftersom vågorna var för höga (vi hade träningsvärk dagen efter för att man fick kämpa så för att hålla sig på plats i vattnet). Men eftersom varenda australienare man träffar erbjuder sig att lära en surfa så ska det nog gå att lösa en annan dag ;)

Idag har vi åkt i typ 8 timmar med buss och med båt för att komma till Lombok som är en ö utanför Bali. Madde var jättesjösjuk och spydde stackarn!
Sanna och jag satt längst bak i båten och andades bensin i 2,5 timmar. Var lite snurriga efteråt haha. Ni skulle ha sett vågorna!! De var helt SJUKA! Flera meter höga och en gång rodde jag faktiskt att båten skulle välta! Och jag är inte rädd på sjön! Men större delen av tiden var det bara spännande.

Vi bor nu på ett jättefint hotell precis vid stranden och ska ha rehab här några dagar innan Sanna åker tillbaka till Kuta på onsdag och Madde och jag åker vidare till Gili.

Internet är assegt så jag kopierar bara en bild från facebook som vi tog på Dreamland!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar