fredag 14 september 2012

Saigon

Vi har nog haft värsta tänkbara start här i Saigon...

Det började med att de inte hade hamburgare på flygplatsen (vi har alltid cravings på det efter en utgång). Sedan fick vi sitta vid nödutgången (som jag HATAR) och flygvärdinnan säger åt oss att inte öppna nödutgången eftersom det var en passagerare som gjorde det två dagar tidigare..
Sedan kommer vi på att vi glömt bort namnet på hotellet så jag får logga in på hotmail på min gamla samsung och kolla bokningsbekräftelsen.
När vi sedan satt oss i en taxi så visar det sig att taxichaffisen inte har en aning om vart hotellet är så jag får ännu en gång gå ut på internet och visa honom.

När vi kommer till hotellet så finns vi inte med i datorn så jag måste logga in på deras dator och visa bekräftelsen ohc när vi sedan är på rummet måste vi komma ner igen för att skriva ut den! Och dessutom kunde han i recepetionen knappt engelska, han visste inte ens vad beach betydde!!!

Ovanpå detta så funkar knappt ac:n, det har varit oväsen hela natten från nån karaokebar och vid 5-6 i morse började en tupp att gala och en tant prata/skrika/sjunga i mikrofon....

Idag har vi iaf sett Ho chi Minh-tunnlarna som användes under Vietnamkriget + varit på Army Museum. Lite långtråkigt men coolt att ha sett :)

Sedan har vi vandrat runt vilse på stan, druckit cola med en som vi träffade i Hoi An (ett rent sammanträffande, stört!) medan regnet VRÄKTE ner och hittat ett nytt hotell som vi ska till i morgon. Håll tummarna!!
Vi har även blivit lurade på pengar av en taxichaffis...




Harvey Wallbanger - tips från pappa! (drinken alltså)

När vi var ut i förrgår så beställde jag groda! Coolt va??? Gott men benigt! Smakade typ som en blandning mellan fisk och kyckling!




En av fällorna de använde sig av under kriget!



Tunnlarna var sjukt små nu och ändå var de typ 3 gånger större än orginalet, galet!




Och just det, jag är sjuk också... Tycker synd om Madde som måste va med mig haha...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar