onsdag 5 september 2012

Första dagen

Efter att ha däckat i sängarna i några timmar bytte vi om och begav oss ut på Hanois gator.
Har nog aldrig sett så mycket moppar eller kaos i hela mitt liv! Folk körde som galningar från alla håll och kanter och tutade sönder!

Är varmt och fuktigt här, men ingen sol. Är inte den bästa tiden på året att vara här, men vi hoppas på lite mer sol när vi åker norrut :) Här finns det ändå varken stränder eller pooler så det är nog lika bra att det inte är soligt.

Tillslut kom vi i alla fall fram till restaurangen vi  blivit tipsade om. Den låg uppe på ett tak och hade jättebra utsikt och bra mat! Vi satt nyss och googlade lite på valutan och kom fram till att maten hade kostat oss totalt ca 60 kr...

Efter det gick vi mot The wather puppet theatre för att se på en show. På vägen dit stannade en gumma oss och ville att vi skulle köpa några konstiga godisgrejer. Jag tänkte att jag kunde ju köpa en och smaka, men så plockade hon ihop en hel påse och när jag sträckte fram pengarna tog hon den största sedeln och vägrade ge tillbaka pengarna!!! Efter att jag tjatat och bråkat med henne ett tag fick jag tillbaka allt utom typ 15 kr.. men ändå, sjukt irriterande!

Nu sitter vi på hotellet igen och har bokat resa till Hoi An på lördag och Bali den 19, woho!!

Just det, vi har fixat vietnamenskt simkort nu också! Frågade i typ varenda butik och tillslut är det en liten man som sitter bakom en kebabgrill som tar fram två simkort ur ryggsäcken. Sjukt haha! Men de funkar iaf ;)













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar