torsdag 19 april 2012

Första löpturen!

I morse tog jag äntligen tag i det och gav mig ut på den första löpturen i år.
Visst, i början ville jag bara ge upp, det gjorde ont överallt, kändes tungt och svettigt. Men sen är det som att man kommer till en gräns och då ba BAM så känns det lätt! Man flyger fram, känner knappt svetten och vill aldrig sluta springa! underbart!!


Blev ca. 7.5 km och jag vet inte riktigt vad tiden blev. Kollade på klockan när jag sprungit 5 och då hade jag sprungit i en halvtimma. Enligt runtastic höll jag iaf en hastighet på 9-10 km/h. Känns jäkligt bra för att vara första löpturen och dessutom på morgonen innan frukost!!
Var så himla lycklig när jag kom hem, gick och sjöng och dansade runt medan jag lagade frukost haha. Snacka om endorfinkick!!

Nu har jag precis sett klart på Gossip Girl och ska snart till jobbet för lite kvällsjobb :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar