lördag 3 september 2011

Leende guldbruna ögon

Katta spelar dansbandsmusik på högsta volym och har varit så duktig och städat hela huset medan jag jobbade :) Duktig!!! Så nu luktar det fräscht och mysigt av doftljus och rengöringsmedel.

Jobbade med två norska jenter som är lika gamla som mig idag, kul med några i sin egen ålder! De var jättegulliga och hjälpsamma, precis som alla andra här i Norge. Trodde att det skulle vara superstressigt idag eftersom det var lördag, men det var typ som de andra dagarna. Känns bra att jag börjar kunna språket lite bättre nu, men jag gör fortfarande många misstag haha.. 
Typ som igår så var det en som ville ha juice (som de uttalar ljus) och då trodde jag att de ville ha ljus öl... Men de allra flesta av gästerna skrattar bara när jag hör/gör fel och verkar tycka att det är kul med en svensk :)

En superbra grej med att jobba på café är att man får med sig gosaker hem när man jobbar kväll... Idag fick jag två foccaia med brie (sjukt goda!!!! hembakta såklart), valnøtsbrød (med norska ö ;)) och en kanelbulle som jag och Katta ska dela på senare ikväll. Mums!!!
Dock börjar jag bli sjukt less på att äta bröd. Gör det varje lunch så jag längtar efter en fräsh sallad!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar