lördag 6 augusti 2011

Tjena världen!!

Det här ska då föreställa mitt första blogginlägg.. Så vad ska jag skriva?

Jo, jag kan ju börja med att presentera mig själv. För det borde ni ju vilja veta, om ni inte redan vet.
Jag föddes den 21 februari 1992 i Stockholm på något sjukhus där. Min familj, som består av min lillebror Daniel, mamma Anna och pappa Per, bodde då i en lägenhet.
När jag var sex bestämde sig mina föräldrar för att Stockholm inte var ett bra ställe för barn att växa upp i och då flyttade vi till Härnösand, där jag bott tills idag. Så jag vet inte om jag ska kalla mig norrlänning eller Stockholmare. Välj själv!

Hade häst i flera år och tävlade massor innan jag bestämde mig för att det tog upp för mycket av min tid och sålde hästen för att börja festa.. ;) Närå, inte riktigt, men mycket party har de blivit. Kanske för att jag tog studenten i år från Handelprogrammet i Sundsvall där jag har spenderat mina tre senaste år. Där och på buss 201, fram och tillbaka till Sundsvall.

Jag är en väldigt glad tjej som skrattar mycket och försöker se livet från den ljusa sidan med mottot "Det finns en mening med allt" (något som hjälpt mig igenom livets mörka dagar). Älskar allt som är kul och framförallt att lära känna nya människor! Är inte rädd för att säga vad jag tycker och tänker och det har gjort att Madde (kommer till henne snart) många gånger fått stå och gömma sig i skam bakom hyllor och husvagnar.

I sommar bestämde iaf jag och min kompis Madde att vi skulle ta vårat pick och pack och pröva lyckan i Norge.
Sagt och gjort. Vi började söka lägenhet och efter ett tag visade det sig att Maddes gamla badmintonkompis, Linda, bodde i Norge med sin kompis Katta och att de ville ta in nya roomies. Så vi accepterade glatt erbjudandet och bokade sedan en resa ner för att kolla på lägenheten, söka jobb och träffa personerna vi skulle bo med.

Så här är vi nu! I Lilleström i Norge! Ganska trevligt om ni frågar mig ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar