onsdag 21 november 2012

Laos äger!!!!

Det har fan allt!!!!
Kungfester på en irländsk bar, TUBING, en blå lagun, vattenfall, moppar, askul folk, billig, god mat, de visar Vänner eller Family Guy på alla restauranger. ALLT! Det enda jag saknar är stränder. Och Madde saknar vaniljmilkshake. Men annars!!

I förrgår var vi på tubingen med några grabbar vi träffade dagen innan när vi var ute och tog en öl. Hade svinkul trots att de har stängt ner alla barer (pga alla olyckor). Vi hade med oss egen öl och en vattenflaska med cider. Vem hade kunnat tro att åka på floden i tre timmar i en badring skulle vara så kul??

Igår åkte vi med några till "The blue lagoon". Jättefint ställe med repsvinga och ett träd man kunde hoppa från. Och en batmangrotta.

Efter att vi klättrat upp till batmangrottan var vi dyngsvettiga så jag föreslog att vi skulle bada, men Madde ville bara bada om jag hoppade i från Tarzanlijanen. Visst, hur svårt kan det vara??
Svårt...
Slutade med att vi åkte därifrån eftersom jag sträckte ut ett ledband/fick en stukning eftersom jag var för svag för att hålla i mig i lijanen.... Och min snälla kompis bara skrattade åt mig istället för att hjälpa mig....

Idag har vi hyrt moppe och åkt till ett superfint vattenfall. Sedan åkte vi vilse i djungeln i en timma (i monsunregn), välte med moppen och kollade på getter.

I morgon ska vi till ett annat ställe som jag inte minns vad det hette men det ska vara jättefint!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar