onsdag 14 november 2012

Hej mamma, pappa och Julia!

Nu var det ett tag sedan men jag skyller allt på internetet på Boracay...
Boracay var helt undebart och vi hann med många lata dagar på stranden, såg typ världens farligaste orm (VILD!!!), träffat assköna människor, åkt parishjul, ätit asgod mat. Men det bästa var Pub Crawl. SÅÅÅÅ KUUUL!
För bara typ 100 kr så fick man 10 gratisshots, fetrabatt på drinkar och gå på de 5 bästa klubbarna i Boracay. KUNG!

Resen till Boracay var lite mindre kung. Kan nog säga att det var min värsta resa. Någonsin.
Det började med att jag hade världens feber när vi åkte från Langkawi, det var något fel på bussarna så vi fick yta mitt i natten och när vi kom till KL så hyrde vi ett rum och sov hela dagen.
När vi sedan skulle åka från KL så åkte vi till fel flygplats, fick skrapa ihop våra sista ringgit och åka till nästa  flygplats där vi får veta att vi inte får åka till Filippinerna utan att ha bokat en resa därifrån...
Så jag får springa tvärs över flygplatsen till airasias disk och boka en resa, men såklart har jag glömt passen hos Madde.. Så jag springer tillbaka, hämtar passen och bokar den jävla resan. Plus att det var världens åskväder så vi var lite smått flygrädda haha..

När vi kommer fram till Filippinerna sätter de oss på en buss, väcker oss efter två timmar, blir satta på en annan buss och väckta efter ytterligare två timmar. Sedan får vi vänta en timma på en iskall färja, åka den en timma och sedan sätta oss i en minibuss för 9 pers (som det åkte 21 st i...). Åka färja i 4 timmar till och sedan båt och när vi äntligen kommer fram så säger de att det är typ fullt överallt eftersom det är Halloween... Vi ville dö haha!
Som tur var var de jättetrevliga och erbjöd sig att åka runt med oss och leta efter ett billigt hotell.
Vi hittade ett hotell på första försöket och när ägarna erbjöd oss gratis mat eftersom deras dotter fyllde år så sprack det för mig. Tårarna bara forsade haha!

Efter Boracay åkte vi till Maddes pappas kompis som är svinrik och bor i Manilla med sin fru.
De hade pool, jacuzzi, hembiträde, chaufför, nanny, poolhus (med 3 sovrum, 3 badrum. Där sov vi) osv. SÅÅ najs o få bo lyxigt en dag! Och vi fick svensk pyttipanna och Oboy!!!!

Igår så bjöd de oss på den lyxigaste restauragen vi någonsin ätit på. Fick tonfisk, ostron, stek, vin, ALLT! Vill inte ens veta vad notan gick på..

Nu är vi iaf tillbaka i KL och i morgon klickan fyra ska vi upp och åka till flygplatsen för att åka till Laos :)
Kan inte ladda upp bilder tyvärr, internet är sååå segt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar