torsdag 15 november 2012

Framme i Laos

Ja man kan ju tycka att Madde och jag borde vara resvana vid detlaget. Men nejda.. Jag skyller pa att det var tidigt pa morgonen och vi hade tva snarkande gubbar och en skrikig ungjakel pa planet!

Nar vi kom fram till Laos var vi tvungen at fixa visa och ta ut pengar till det. Vi behover dessutom en bild pa oss sjalva, men han vi snackar med sager att om vi betalar en dollar sa tar de en kopia pa passet istallet. Bra tankte vi och vaxlade in vara ringgit till 6 dollar.
Nar vi statt i kon i ca 20 min och ar mattligt less pa alla "korkade turister" blir det var tur. Da visar det sig att visumet kostar 30 dollar... Sa vi far springa ner igen, vaxla in mer pengar och springa tillbaka genom alla kontroller. Behover jag saga att vi var sist ut fran flygplatsen?

Nu ar vi iaf i Vetianne och har atit och fixat svinbilligt hotell.
Nu ar min tid ute pa internetkafet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar