onsdag 21 december 2011

Hatar kollektivtrafiken

Lyckades tillslut logga in mig på nätverket! Hon som satt bredvid mig förstod inte hur man gjorde när jag frågade. Tur man är smart :D

Att jag alltid åker fel med kollektivtrafiken är väl mer en regel än ett undantag....
Samma gällde såklart idag!

Köpte biljett till flygtåget, frågade en man om jag kunde åka lokaltåget på den biljetten och han sa att ja, det gick bra.
Såklart det inte gjorde!!!
Blev TOTAL-lolad av biljettkontrollanten (som sååååklaaaart va svensk, lovar att jag hade kunnat åka gratis annars). Han sa typ "Du är ju svensk så du borde ju veta. Flygtåget är som Aralanda Express och det här är som SJ. Du vet väl vad SJ är???". Och lät huuuur snobbig som helst. Blev så arg att jag nästan började grina....
Fick betala EN GÅNG TILL...... Men som tur är gäller biljetten med flygtåget till juni så jag kan ju använda den en annan gång.. men ändå.. Tur man är bra på annat!!

Men eftersom att vara sur inte passar mig så släppte jag det så fort jag kom fram till flygplatsen! Råkade checka in väskan på fel ställe (business ist för economy) men han var supersnäll och hjälpte mig (norsk och kille såklart!).
Efter det köade jag i 10-15 min för att få checka in och sen var jag med dom min första kroppsvisitering. Jag skötte mig tydligen bra för det gick fort och han sa att jag va en "flink jente" ;)

Nu sitter jag är dricker kaffe, äter frukt och väntar på att få gå till gaten. Har som vanligt sprungit fram och tillbaka mellan olika caféer några gånger eftersom jag inte kan bestämma mig vad jag vill ha och som vanligt slutade det bara med kaffe... Men, sån är jag ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar